Кожна людина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення,
має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей.

Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності
є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.


Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті.
Це політика й процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту
та права здобувати її за місцем проживання,
що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами.

Мета інклюзії в освіті полягає у ліквідації соціальної ізольованості (виключення),
що є наслідком негативного ставлення до поняття різноманітності.
Відправною точкою цього поняття є переконання, що освіта є одним із основоположних прав людини
і основою для більш справедливого суспільства.

Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:
 

- всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим,
не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними;

- навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів
шляхом узгодження різних видів і темпів навчання;

- забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів,
прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання,
використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами;

- діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу,
яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання.

Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння

між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

У нашому закладі для здобувачив освіти за інклюзивною формою облаштована ресурсна кімната, є пандус.
Працюють вчитель-логопед, дефектолог, практичний психолог, асистенти-вчителів.

 

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; стелі, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення  обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

 

Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей,
враховується специфіка навчально – виховного процесу.

Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.
В закладі відкриті класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Створені умови для навчання дітей відповідно до індивідуальної програми розвитку
та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
Учням надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги
(у навчальному закладі працюють соціальний педагог ,практичний психолог, дефектолог та логопед).