Метою діяльності психолога в Новоолександрівському ліцеї є сприяння створенню умов для соціального
та інтелектуального розвитку здобувачів освіти,
охорони психічного здоров'я і надання психологічної допомоги (психологічної підтримки) всім учасникам освітнього процесу.
Практичний психолог навчального закладу:
- бере участь у здійсненні освітньої роботи, спрямованої на забезпечення всебічного індивідуального розвитку вихованців, учнів, збереження їх повноцінного психічного здоров'я;
- проводить психолого-педагогічну діагностику готовності вихованця, учня, студента до навчання та сприяє їх адаптації до нових умов навчально-виховного процесу, допомагає у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку;
- розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей вихованців, учнів, студентів;
- сприяє вибору учнями і студентами професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, готує учнів до свідомого життя; здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед підлітків;
- проводить психологічну діагностику і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки вихованців, учнів, студентів( за потреби);
- формує психологічну культуру вихованців, учнів, студентів, педагогів, батьків або осіб, які їх замінюють, консультує з питань психології, її практичного використання в організації навчально-виховного процесу.
- проводить просвітницьку роботу щодо формування психологічної культури, в тому числі, консультування батьків, педпрацівників.
Завдання, які постають перед психологом:
- консультування та надання психологічної допомоги всім учасникам освітнього процесу;
- сприяння збереженню й посиленню психічного здоров’я учнів, учителів, батьків;
- навчання школярів справлятися зі стресом та напругою;
- допомога вчителям з емоційним перенапруженням, професійним вигоранням;
- сприяння вчителям в опануванні та розробленні інноваційних освітніх програм і технологій тощо.
- психологічний супровід інклюзії.